Tři významné automobily Československa

Když se v Čechách a na Slovensku řekne typické československé auto, tak všechny zaručeně napadne mladoboleslavská Škoda. Není to ale jediný výrobce, který byl v průběhu let v našich zemích úspěšným. I další výrobci přišli s auty, které se staly legendárními. Samozřejmě u nás vzniklo také mnoho úžasných motorek a nákladních aut, ale nyní se podíváme pouze na osobní vozidla.
 značka Tatry

Tatra 87

Začneme legendární značkou, která se zabývá především nákladními automobily, ale Tatra má ve svém repertoáru také osobní auta. Tatra 87 byla vždy známá po celém světě, a dokonce byla časopisem New York Times vyhlášena za veterána roku 2010. Výroba tohoto nádherného, 4,7 metru dlouhého stroje probíhala od roku 1937 až do roku 1950. Tatra 87 dosahovala v té době neuvěřitelné rychlosti 160 km/hod a poháněl ji vzduchem chlazený osmiválec.
 

Škoda 1000 MB

Další dvě auta budou pocházet od značky Škoda. A tohle auto zná skutečně každý. Tento model se jako první vyráběl velkosériově a během let se samozřejmě po technické stránce vyvíjel. Stejně jako většina ostatních automobilů.
 
Jako první si ji domů vzali zákazníci v květnu roku 1964 a mnoho kusů jezdí po naší zemi dodnes. A většina z nich stále ve skvělém stavu. Jedná se očtyřmetrový stroj se samonosnou karoserií, na které jsou všechna kola zavěšena zcela nezávisle. Jak se stalo u aut tohoto typu typické, tak se motor nachází vzadu a kufr vpředu. Kdykoli uvidíte Škodu 1000 MB na silnici, tak ji zaručeně nepřehlédnete a zároveň si ji s ničím nespletete.
 auto v zatáčce

Škoda Favorit

Samozřejmě nemůžeme opominout auto, kterých dnes potkáte na silnici nespočet. Škoda Favorit se stala jedním z nejoblíbenějších typů aut Škoda v Čechách a na Slovensku. Najdete jen málo lidí, kteří nikdy tento model Škody nevlastnili, anebo v něm alespoň nejeli.
 
U tohoto modelu se Škoda rozhodla pro motor vpředu, poháněný přední nápravou. Díky tomu bylo možné snadno vytvořit více variant. Možnosti Favorita jste měli tři. Ve variantě hatchback, pick-up nebo kombi. Důvodem, proč Favorit jezdí ještě dnes a proč je jich takové množství spočívá pochopitelně v kvalitě, dostupné ceně a nezaměnitelném hranatém vzhledu.

Tři významné automobily Československa
Ohodnoťte příspěvek